Πραγματοποίηση εργαστηρίου για την κλιματική αλλαγή σε συνεργασία με τη WWF - Πώς μπορούν να εφαρμοστούν "πράσινες" συμπεριφορές στο σχολείο με στόχο ένα κλιματικά ουδέτερο σχολικό συγκρότημα.

 Την Τετάρτη στις 9/2/2022, στο θέατρο του 3ου ΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Σχολής πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα την κλιματική αλλαγή και τίτλο "Για ένα κλιματικά ουδέτερο σχολείο – πως μπορούν να εφαρμοστούν «πράσινες» συμπεριφορές στο σχολείο".

Στην εκδήλωση κεντρικό ρόλο είχαν δύο εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της  WWF Ελλάς, οι κυρίες Σβορώνου Ελένη και Κουταβά Νάνσυ. Η WWF αποτελεί μια παγκόσμια μη κυβερνητική περιβαλλοντική οργάνωση, η οποία εδώ και 30 χρόνια αγωνίζεται για την προστασία της φύσης, για την ευαισθητοποίηση των πολιτών στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και για την εγκαθίδρυση μιας βιώσιμης σχέσης του ανθρώπου με τη φύση. Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα των Junior Ambassadors του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του σχολείου μας, ζήτησε τη βοήθεια και τη συνεργασία της WWF Ελλάς, για την υλοποίηση ενός 4ωρου εργαστήριου με διττό στόχο. Από τη μια να γίνει αντιληπτή η σοβαρότητα του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής και γιατί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το έχει θέσει ως μια από τις βασικές του πολιτικές προτεραιότητες. Και από την άλλη, να μπορέσουν να μορφοποιήσουν οι Junior Ambassadors τις ιδέες τους σε προτάσεις για ένα κλιματικά ουδέτερο σχολείο. Προτάσεις που θα καταθέσουν τόσο στη διεύθυνση του σχολείου, όσο και στη Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης για τη μέγιστη δυνατή διάχυσή τους.

Έτσι, στο πρώτο 2ωρο, έγινε μια εμπλουτισμένη εισήγηση, καθώς και μια παρουσίαση με τη μορφή ερωταπαντήσεων και επίδειξη οπτικοακουστικού υλικού. Αναλυτικότερα αναφέρθηκαν οι έννοιες της υπερθέρμανσης του πλανήτη, της εντατικής κτηνοτροφίας, των αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούνται από την καύση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, της καταστροφής των οικοσυστημάτων όπως είναι τα δάση και οι ωκεανοί, της εξαφάνισης πολλών ειδών ζώων, πουλιών και θαλάσσιων οργανισμών. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση σε προτεινόμενες λύσεις σε ατομικό και συλλογικό - σχολικό και κοινωνικό επίπεδο.

Το επόμενο 2ωρο πραγματοποιήθηκε η κατασκευή 4 μακετών από 4 ομάδες στις οποίες χωρίστηκαν οι μαθητές, με θέμα τις προτεινόμενες λύσεις – κατασκευές για τον χώρο του σχολείου, που μπορούν να το βοηθήσουν στην εξοικονόμηση ενέργειας και στο ενεργειακό αποτύπωμά του.

Τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την διοργάνωση και διεξαγωγή της παρουσίασης, καθώς αποκόμισαν πολύτιμες πληροφορίες, γνώσεις και στάσεις πάνω στα θέματα της κλιματικής αλλαγής του πλανήτη, τα οποία συζητήθηκαν.

Έτσι λοιπόν σαν Ευρωπαίοι πολίτες δεν έχουμε παρά να αφυπνιστούμε, αφού πρώτα ενημερωθούμε και αφουγκραστούμε τα δικαιώματά μας για ένα περιβάλλον ασφαλές, υγιεινό και προστατευμένο από όλους μας.